Paris dag 3

Idag tog vi sovmorgon! Så skönt! Och tur att vi gick och åt frukost när vi gjorde för när vi gick ut så var det kö in. Ganska lång också. Idag var det ännu mer moln och ännu kallare. Vi började med att gå över till trocadero. Vi tänkte att vi skulle se frihetsgudinnan, men har inte lyckats se henne från Eiffeltornet, båten eller bron. Så vet faktiskt inte hur stor hon är och var hon finns. Lite tråkigt. Men vi tog lite foton på Eiffeltornet igen. Vet inte hur många bilder jag var på det nu, haha. Men det var bara halvt idag. Sen begav vi oss mot Triumphbågen. Därifrån gick vi hela shoppinggatan och tillbaka. Julmarknad där också så mycket folk. Har köpt lite souvenirer nu. Sånt man måste när man är här. Annars så finns det bara märkeskläder och jag har inte riktigt råd med det... dt var kö in på Louis Vuitton.

Nu hänger vi bara på hotellet tills vi ska ut och slåss för att hitta en restaurang. Ikväll struntar vi i priserna för inatt börjar en ny tid! En tid värd att firas!

Paris dag 2

Idag var vi tvugna att gå upp tidigt för att hinna äta frukost innan vi skulle möta guiden. Jättegod frukost hade de, förutom pannkakorna som var jättesöta...

Vi hann i tid till turen och vi kom upp i Eiffeltornet ganska snabbt. Tyvärr var det dimma när vi var där så guiden kunde inte peka och prata om olika byggnader... och vi skulle upp till toppen men där såg man ingenting förutom moln och sol. Men det var ganska varmt!

På första våningen kunde man åka skridskor. Hur coolt är inte det?! Så vi åkte i typ 5 min. Chrille höll på att ramla några gånger. Och shit vad jag inte kan åka skridskor. Gör det alldeles för sällan. Men det gör mig inget för tycker inte det är kul. Men idag var det roligt!

På den tredje bilden står vi på glas som man ser igenom. Tror att det var ca 50 m upp. Och såklart när vi bestämt oss för att vi var klara och åker ner, så har det klarnat upp...

Vi var hungriga och kalla så vi letade efter ett ställe i närheten där vi kunde värma oss. God mat var det också! Men vi hann med att gå igenom en julmarknad också. Dock bestod den bara av mat...

Vi gick tillbaka för att ta de klassiska pussbilderna framför tornet och passade på när det var sol.

Efter det tog vi oss till båten. Ingen semester utan en båttur! Den turen var runt en ö i Seine och väldigt kall tills vi gick in. Men det var det värt (tycker jag).

När vi åkte fick Chrille syn på bron som man kan hänga sitt hänglås på. Vi tänkte ta tunnelbanan dit för det var långt, men vi hittade ingen så det slutade med att vi gick hela vägen.

Och när vi ändå var där borta så gick vi in i Louvren. Så mycket större än jag visste att det var! Jävlar asså. Hittade varken in eller ut, haha.

Nu har jag fått se Mona Lisa på riktigt och jag blev förvånad över hur stor hon var för alla sagt att hon var sjukt liten. Så nu har vi väl sett mycket av vad Paris har att erbjuda. Förvånat mig inte om jag kommer tillbaka hit en vacker dag. Men då gärna en annan årstid!

Paris dag 1

Jaha då var vi här. Har inte haft tid att skriva för vi var ut på en gång! Har gått runt typ halva Paris och jag har inte rätt skor, vilket jag trodde jag skulle ha. För jag blir för svettig och så glider jag runt och får skavsår. Så kanske för köpa ett par tennisskor. Vi har iaf hunnit med mycket!

Vi började med Notre Dame, men bara utsidan. Och sen gick vi mot shoppinggatan. Och vi hittade rätt, tror vi. Massor av affärer iaf! Jag hittade inget utom en liten glasfigur av Eiffeltornet. Jag ska dock ha en glob också. Bild kan jag skicka sen. Roligare om jag har fler inköp att fota.

Sen hamnade vi iaf vid Louvren. Inte alls med mening. Men kul! Och Gud så fint det var där! Jag ba WOW! Och imorn ska vi gå in där. Eller troligtvis. Jag vill se Monalisa även om hon är pytteliten..

Nu ligger vi i sängen efter ett bad. Så blir läggdags tidigt idag så vi orkar upp imorn!

Sista bilden bjuder jag på för det var min första test av selfiesticken jag köpte igår. Och den funkar bra! Så imorn ska den med och användas!