Poledance

Måste bara berätta hur det var. Först och främst jobbigt, för det var en hel del fys och jag fattar verkligen varför man behöver ha så mycket muskler och att det "klassas" som bra träning. Roligt var det iaf! Jag har aldrig gått på dans eller gymnastik förut så jag ser detta som en sjukt stor utmaning. Det närmsta jag har kommit det här är nog simhoppet, men det slutade jag på när jag var runt 11. Så jag tror inte att det kommer bli lätt. Det svåraste för mig är min handsvett. Jag gled nämligen så mycket att jag inte kunde snurra. Var nära på att ge upp ett tag, men gick på toa, tvättade händerna och när jag kom tillbaka. WOW! Jag blev fett imponerad av mig själv. Jag lyckades göra de tre snurrar vi övade på. Hallå, jag.. Snurrade första lektionen!?! Vad hände liksom?! Då fick man tillbaka gnistan lite och nu är jag fett taggad på nästa gång och jag ska sitta hemma och stretcha, ha en "penna mellan skulderbladen" och köra styrka på egen hand. Jag ska fan klara att hänga upp och ner i terminens slut! Ska också köpa nån gripsalva så att jag får fäste utan att springa och tvätta händerna hela tiden. Dessutom ska jag ha med en vattenflaska! Trodde verkligen inte att det skulle vara så pass jobbigt som det var.. 
 
 
Bilden är tagen från google.
 
Imorn är nästa träningspass, nämligen yoga pass 2 och sen innebandy efter. Vet inte hur jag ska palla detta i några månader till, men jag har som sagt satt mina mål för i år och jag ska faan nå dem! Jag är just nu 2,3 kg närmre och jag har 11 månader till på mig! Så jag ser det från den ljusa sidan! Kan bli nöjd också om mitt överblivna fett "förvandlas" till muskelmassa istället. Så antningen sak jag nå min målvikt 75 kg eller att jag tajtar till kroppen och blir nöjd med hur jag ser ut. Och jag tror faktiskt att de få förändringar jag gjort de här senaste veckorna kommer hjälpa väldigt mycket! Jag har slutata äta godis fler dagar i veckan utan håller mig till max en. De två första veckorna försökte jag hålla mig borta helt. Kanske blev en läsk eller så. Och så har jag börjat på poledance och yoga. Så vi får se vad det blir för förändring utav de nästkommande 12 veckorna! Och jag hoppas att man känner att man är tillräckligt duktig för att kanske fortsätta på nån fortsättningskurs. 
 
Blev ett långt inlägg denna gång, men är så taggad på mitt liv just nu! Saknas bara lite sol om dagarna så att jag blir lite piggare för sova verkar inte hälpa!
 

Kommentera här: