KONSERT

Har inte så mycket att göra på jobbet nu så passar på att skriva lite. 
 
Var på konsert igår. Så sjukt kul. var otaggad innan, men det blev bra till slut. Jag hade bara lyssnat på ett band (av 3) innan så jag hade egentligen inga förväntningar. Men konsert är ju alltid kul liksom. Det första bandet är nytt och heter Creeper. Helt okej, men känns inte som att de hittat sin egna stil än. För låtarna var rätt lika både Fall Out Boy och A Day To Remember. Så lite tråkitg, men de kan nog lyckas. 
 
 
   Det andra bandet, Let live. BÄSTA BANDET JAG SETT LIVE. Linda har visat mig bilder på sångaren innan, att han flänger runt och gör massa konstiga saker. Och ja, hon hade rätt. Det första han gjorde var att slänga ut sladden från mikrofonen i publiken för att sen vira den runt sin hals. Om nån skulle dragit i den hade han fan strupits. Så det tyckte jag såg lite obehagligt ut. Men han slet av sig den och tröjan. 
   Sen började han klättra på väggarna. Och sen springa ut i publiken (kom ihåg att han hade sladd på mikrofonen så stage manager fick spriniga efter och hålla i sladden och se till så att den inte fastnade nån stans, såg väldigt roligt ut) för att kasta sig över ett galler där nån lampsnubbe eller nåt satt. Senare på scenen sa han "that cage is not gonna save you". Det tyckte jag var kul också. 
    Ännu lite senare klättrade han upp på andra våningen. Och sprang runt lite där. Tycker synd om stage managern som fortfarande hade koll på sladden. Efter lite andra händelser så skulle han ta sig ner igen. Publiken nedanför skulle ta emot mikrofonen som han släppte ner. 5 peroner stod det där. Tror ni nån fångade den?! NEJ, den dunsade ner i golvet. Klantiga svenskar! 
 
 
 
Fick träffa Jason (sångaren) efter för han kom ut och stod där alla skulle hämta sina kläder. Väldigt kul! 
 
Sista bandet som jag var där för att se, Pierce the Veil, var bra. Blev förvånad av att jag kände igen så många låtar som jag gjorde, för har inte lyssnat speciellt mycket på de. Kommer nog bli mer nu. Brukar bli så när jag varit på konsert och hör de live. Blir mer taggad på musiken då och behåller minnena av konserten bättre då. Blir en bättre koppling mellan mig och låten också. 
 
 
Sorry för de dåliga bilderna, men man har ju baa mobilen med sig! Väldigt rolig kväll så nu måste jag logga in på min spotify och lägga in fler låtar i min lista. Vill beställa hem fler vinyler, men det får bli efter jul. Om jag får nån julklapp. Förhoppningsvis presentkort på bengans eller så. 

Kommentera här: