Petsamo

Ja, var ute och åkte båt sen igår. Jättehärligt att vara ute på sjön igen. Vi tog lite prover på fosfor, kväve, klorofyll och lite arter i bottnen. Sen hade vi lite säkerhetsutbildning. Vi badade i telitubbiesdräkter (6timmarsdräkter) igen. Min läckte in jättemycket vatten så det var inte så roligt denna gången. Dessutom hade jag ingen handske på vänsterhanden så den förfrös typ. Sen på vägen hem skulle vi utrymma ett trångt utrymme så alla packades ner i ett rum som fylldes med discorök. Hemskt enligt mig. Man kan typ inte andas eller se nåt. Men hela resan var bra och jag tror hela klassen kom lite närmre varandra även fast sammanhållningen inte är bra än. Snackas en massa skit bakom varandras ryggar tydligen.. Inget jag lägger min energi på. Nu är jag hemma igen och det är därför jag kan skriva för mitt internet där var sååååå segt! Så nu uppdaterar jag ;)
 
 
 
Petsamo som jag sov på. Precis när vi kom fram till ön vi skulle sova på/vid. Jättefin solnedgång. 
 
 
Två GASTROPODER (snäcka) som vi artbestämde till "Vanlig strandsnäcka". Detta gjorde vi imorse vid 9-10 tiden så vi inte hade nåt annat bättre för oss :P 
 
Jag var ju hemma hos Lucas i onsdags. Det var jätttemysigt och lugnt :D Sov där så när vi skulle åka ut med båten var jag skittrött.. Men jag kunde somna snabbt på kvällen då så det var nog ganska bra. 
Min rygg gör fortfarande ont så vet inte vad jag ska göra mot den :( och jag har fått jätteont i höfterna nu oxå D: MIN KROPP GÅR SÖNDER :'( nädå jag kommer nog överleva. Tror att jag ska åka till en kiropraktor (eller hur det stavas),en napprapat eller en sjukgymnast. Vet inte riktigt vad som är mest värt. 

Kommentera här: