Goda nyheter!

Jajamensan! Var hos doktorn idag på vårdcentralen för att kolla mitt blodtryck. Alla har alltid sagt till mig att jag har högt och måste kontrollera det ibland. Så nu bokade mamma tid hos en hjärtspeciallist. Det visade sig att jag bara blir "skrämd" när jag sak ta blodtryck för efter ett tre par gånger så var mitt blodtryck normalt. Dessutom kollade han mitt hjärta och såg inget tecken på att jag har gått runt med högt blodtryck heller. Frågan är bara då vad som är fel med mig, för jag är yr och så. Så jag fick lämna lite blod och ska få svar på torsdag. Sen får vi se, men han misstänker att det kan vara blodbrist. Kan mycket väl tänka mig det eftersom jag hade min mens typ 4 månader i sträck. Men det visar sig senare. Det bästa med att ha fått reda på att blodtrycket är normalt är att jag kan skaffa p-piller. Dagens höjdpunkt kan jag säga. Äntligen några bra nyheter! Så jag ska ringa umo och fråga om jag måste komma in och besöka dem eller om de kan fixa såna saker via telefon. Tror jag kommer behöva åka in, men jag hoppas inte det för det känns inte bra för jobbets skull. Har varit iväg så mycket nu. 
 
Här får ni en vacker vinterbild. Tanken är att få mig lite mer positiv inför vintern för den är påväg! Den kan ju faktiskt vara väldigt fin! 
 
 

Kommentera här: