Kött

Ett utav mina mål iår är att äta vegetariskt 2-3 gånger i veckan. Jag älskar kött, men jag börjar få så dåligt samvete av att äta det. Vet inte varför, men mår typ illa efter. Det bara kom plötsligt. Så jag kommer försöka gå över till vegsidan i lagom takt. För jag tror inte på att man kan byta bara på en dag. Man måste lära sig vad som finns att äta, få i sig rätt vitaminer och mineraler samt hitta något man tycker är gott. Jag gjorde tofustroganoff igår. Det var god, men jag upptäckte att tofu inte är någonting jag är speciellt förtjust i. Gillade inte konsistensen eller smaken. Iaf inte direkt efter den var klar. Så jag hoppas den smakar bättre när den fått stå till sig lite. Kan vara så. 
 
Fick en massa recept från Linda igår, så ska kolla igenom det och se om det är något jag ska skriva ner. 
 
 
Nu är det inte så skarpa bilder, men du som läser kanske kan få inspiration också! Ska hem och göra en egen vegetarisk bok. För vet inte vad boken hon har heter. 

Kommentera här: