Mina nyårslöften

Så nu ska vi ta oss igenom 2018 också. Föehoppningsvis blir det alltid lite bättre än året innan. Jag har faktiskt inga löften utan jag kör med mål istället. Förra året hade jag dessa mål.
 
Få lägenheten
Det fick vi ju så nu har vi snart bott ett år här. Och jag trivs fortfarande så bra, men jag har inte packat upp allting än. Vet inte om jag någonsin kommer att göra det. 
 
Äta vegetariskt 2-3 gånger / vecka
Dett mål har jag inte nått. Jag lyckades hålla det någr månader, men sen skaffade vi matkasse och det fanns ingen som passade mina behov. Jag hade kunnat äta vegetariskt på helgerna, men vi hade alltid så mycket mat kvar så det blev inte så. Men jag tror att jag ska försöka ha det här målet till det här året också. 
 
Godis får endast ätas på fredagar
Höll den i kanske en månad. Men sen började jobbet bjuda på godis så att vi skulle oraka med dagarna. Jag kan väl säga att jag föll för grupptrycket och sen var jag fast. Men nu när jag är med i Viktväktarna så äter jag inte lika mycket. Jag har inte hållt mig till bara fredagar, men det är inte alls samma mängd. Så denna följer med till 2018 också. 
 
Söka och få nytt jobb norr om stan
Jajamen! Denna lyckades jag bra med. Fick nytt jobb i mitten på oktober. Tog så pass lång tid att släppa södra sidan, men nu så är jag inte där längre. Och det är så skönt att vara hemma 16.15 typ varje dag. Känns fortfarande nästan overkligt. 
 
Må bättre
Det gjorde jag ett tag, men nu i slutet så gick det nedåt igen. Jag säger iaf att jag nådde det målet för over all så mådde jag faktiskt bättre. 
 
Åka på två resor
Denna nådde jag med råge. Vet inte om jag räknar med Paris som vi åkte hem ifrån den 1 januari. Men i april så var jag med familjen till Estland och i somras var jag pappa och Becka på Gotland och Öland. Och så var jag och mamma till Bulgrien direkt efter Öland. Så jag har varit och farit lite. Kan till och med vara så att jag missat något. Men även denna punkt kommer följa med till 2018. För att resa och uppleva saker är något jag strävar efter. 
 
Så det där var mitt 2017, vad ska vi göra i 2018? Och med vem ska jag upplevad det?
 
Mina mål 2018:
Åka på minst tre resor (vi höjer insatsen)
Fortsätta må bra
Godis får bara äta en dag i veckan (vi ändrar på den lite)
Uppleva saker (så som teater, fallskärmshopp, dykning m.m) 
Skaffa hund
Måla mer (ja, jag har sett videos på folk som målar och det ser så fridfullt ut. Jag vill ta mig tid till att måla mer)
 
Det får räcka me mål. Ska ju ha en chans att nå dem också! 
 
Gott nytt år på er alla om jag inte sagt det! 
 
 

Kommentera här: